Sunday, December 15, 2013

 鍾老(肇政)序:《絕望的語言:談lau寫客家台灣語文》


鍾老(肇政)序:
《絕望的語言:談lau寫客家台灣語文》
 (朱真一翻到客台語; 羅馬字用教會羅馬字(四縣腔)/通用拼音(海陸腔))

             催促、鼓勵老友朱真一醫師印行文集,想唔起來已經過幾多年lo。老實講,近年來(也想唔起過幾多年)mo()再寄掛真一老友係唔係愛印書或已經出版了 ,就在哩()時間,分()ngai()拜託看看也同意幫真一老友整理文章ke/gai()另一老友莊紫蓉女士,忽然傳來消息:真一老友ke/gai書終於打算付印了,並又一口氣印三本!
 
「也愛請鍾老寫序。」紫蓉在電話裏講哩句,還傳來幾聲輕笑,就像ke/gai ()係當然ke/gai,唔使講理由。

 Ngai也只好嗯一聲,表示同意。

 寫序,()係當然ke/gai?唔使講理由?係唔係,ngai可能拒絕mo
           
ge/kai早早ngai唔記得ke/gai歲月,ngai盡可能催促、鼓勵老友印行著作ke/gai時,就準備愛寫哩篇序。只可惜過了哩兜(這些)年,ke/gaingai本來可以,也應該寫入序底肚ke/kai盡多事,像老友佇美國當醫師、教授ke/gai百忙中,樣(怎麼)會立意寫哩兜東西ke/gai事,lau(以及)其間盡多細節,隨ten/den()歲月飛逝,分ngai  fi()入遺忘ke/gai深淵肚,再也尋唔到了!

            Ngai像哩種迷茫中苦思ke/gai時候,突然記起了一件事:賴和獎。著啦,賴和獎!Ke/gaingai為紀念賴和辦起了「鬥鬧熱日」ke/gai時節,想唔起係ngai先提出或真一老友先想到ke/gai,附帶就辦起賴和獎了。

 還有哩,客家台灣文化獎!多半係ngai轟轟烈烈發起了「客家運動」以後,佢佇太平洋ke/gai岸為了響應ngai,舉辦起哩獎。

            哩獎:「賴和文學獎」和「客家台灣文化獎」,記唔te/de()chak/zhak (何者)先,但獎金全係一千元美金,全係老友獨立提供。

 Ngai也想起了老友講過,為了向朋友募款,佢寫文章,然後自家打字、付印,編輯成一本本小冊子,寄分ke/gai朋友。Ngai一直不明白,寄an()ke/gai細書e同時伸手募款,效果係唔係kha/ka()好兜,然而老友就係靠哩種根本自家尋苦頭食ke/gai方式,從事原本ke/gai募款。

 哎哎,ngai總想唔起哩兩獎係幾時開始,想來一二十年an(那麼)久總有?不管樣般(如何),佢就an(這麼)辛辛苦苦從事哩件工作,哩兜日e中兩個獎像也有變動,像獎金增加了,獎項也增多慚愧,哩兩獎雖然勉強可以講係因ngai而辦起來,可惜近幾年來ngai因年老體衰,不但不能像以前擔任頒獎人,連頒獎會都mo()法度出席觀禮了。
 
但是,我相信真一老友依然不厭不倦地從事這件工作,lau()ke/gai影響用哩種艱辛ke/gai方式從St. Louis擴散到佢熱愛ke/gai故鄉。
 
Ngai唔知道還有奈位台灣人,不管係佇海外或國內,用哩種方式來回饋故鄉,數十年像一日。Ngai願意由心講句話:「朱真一係chak/zhak了不起ke/gai人!」
 
行筆到哩,感覺到ngai哩篇不成序ke/gai序文寫唔下去leNgai停筆了好幾日,還係無法繼續下去,限期又早過le,內心焦急萬分ke/gai時節,突然又想起了一事。
 
Ke/gai篇真一老友ke/gai一篇大文,【大地苦難人白先勇「台北人」中的台灣人形象】(見【看台灣人文學,寫台美人文學】)。白先勇ke/kai【台北人】 佇台灣讀書界、文學界,早早已經係mo人唔知,但筆者慚愧幾十年來都唔識去讀,原因ke/gai係中國作家ke/gai作品,ngai(為什麼)愛去讀no?不過也可能因為讀ke/gaithiong/tiong()多了,所以哩篇ke/gai篇名對ngai也算像「如雷貫耳」ke/gai。拜讀真一老友上述大文,正()明白過來,讀過ke/gai人儘管an多,sa () mo()sa()講到真一老友所指摘出來ke/gai,就係lau()文中ke/gai台灣人全寫成「壞角色」,充滿對台灣人、台灣ke/gai歧視筆調,連所有台灣ke/gai東西全係佢看唔起ke/gai

            可能係因驚到「台北人」ke/gai盛名,所以正()mo()看到有別人提到,而真一老友一點也唔驚lau()佢講出來,憑哩ngai愛再講一句:真一老友ke/gai膽識lau勇氣分()人欽佩!
 
Ngai愛請真一、紫蓉兩位老友原諒ngai序寫成哩樣e,到哩氣力已經不能再繼續,再也想唔出應該寫麼ke/gai(什麼),只能an(如此)停下來。實在慚愧,哩暇ngai寫雜感到khia/kia()筆也有困難le
 
Ngai衰老像an(如此),病弱像an樣,再一擺請原諒!
二○○三孟夏
鍾肇政 敬識

1 comment:

  1. Please contact me at ayuloa@gmail.com. I have hard time to find your email address. I think I found the place where Dr. Ringer saw foreign patients in Formosa during 1873- 1880.

    ReplyDelete